Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více informací o cookies

Novinky

12. 11. 2019

Nová vlna phishingových e-mailů cílí na klienty internetového bankovnictví a na držitele platebních karet


Upozorňujeme na podvodné e-maily, které klienty nabádají k provedení upgrade Internetového bankovnictví.

Odkazy, které tyto škodlivé e-maily obsahují, klienta přesměrují na falešnou stránku, která zdánlivě vypadá jako Internetové bankovnictví ČSOB. Zde útočníci vybízí k zadání údajů o platební kartě, či přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví.

Po zadání SMS klíče stránka zobrazí chybu s pokynem na vyčkání zaslání dalšího SMS klíče. Ve skutečnosti však dochází k odeslání přihlašovacích údajů útočníkům, kteří potom na skutečných stránkách elektronického bankovnictví mohou provést přihlášení a zadat platbu případně zneužít platební kartu.

Ukázka podvodného emailu:

Ukazka podvodu

 

E-maily od neznámých adresátů nebo s podezřelým předmětem či obsahem ihned mažte. V žádném případě neklikejte na přílohy či odkazy.

Při komunikaci s bankou důkladně kontrolujte zasílané informace. Pokud se přihlašujete nebo potvrzujete transakce prostřednictvím SMS klíče nebo Smart klíče, přečtěte si vždy celou zprávu. Vyhledejte v ní popis transakce (např. při zadávání plateb typ transakce, číslo účtu příjemce a částku) a zkontrolujte i číslo transakce. Pokud se všechny informace na telefonu i na počítači shodují, můžete transakci potvrdit.

Pravidelně aktualizujte operační systém, internetový prohlížeč a antivirové programy.

Další návody a rady najdete v článku Jak používat bezpečně elektronické bankovnictví.

V případě pochybností neváhejte kontaktovat Helpdesk elektronického bankovnictví na telefon na bezplatné lince:

  • ČSOB: 495 800 111

Vaše ČSOB